tirsdag 20. august 2013

Etterlengtet innlegg og drøm som går i oppfyllelse.

Ser nok dessverre at jeg ikke er noen god blogger,plutselig er det x-antall måneder siden sist innlegg og masse har skjedd her i hjemmet.Mye av grunnen til lite skriverier er feri og oppussingsprosjektet vårt i kjelleren.Nå har to store rom som vi har brukt til boder, blitt til to soverom og et bad.Vi har nå to jenter som er stor fornøyde med egne rom og eget bad.I tillegg til kjelleren har sist uke og denne uken gått med til å pusse om hvert sitt rom til gutta.

Nå er huset helt perfekt for oss og hva gjør vi? Jo,vi kjøper oss nytt hus og oppussing for mange år fremover. Her er drømmehuset: 
http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=43256682

Vi har ventet i to år på at drømmeplassen min skal komme for salg,men hadde nok aldri trodd at vi skulle få til å kjøpe det. Da vi så huset lå ute for salg for litt over en uke siden,begynte vi med en kjempe innsats for å være mest mulig forberedt til en eventuell budrunde. Banken ble kontaktet,jeg har fått meg jobb(den fikk jeg litt tidligere i år,men med tanke på dette huset),endel rydding og verdivurdering av huset vårt ble gjort.Verdivurderingen på huset ble 3,9 mill noe vi er fornøyd med i og med at huset ligger i det tetteste felt på hele Hommersåk(det føles vertfall sånn). Vi ser vell det at vi var tidlige med det finansielle gjorde at vi tok de andre som var på visning litt på senga og bare en var med på budrunden utenom oss. Vi har også bedt masse over saken og ser hvordan Gud har lagt det til rett for oss,vi hadde aldri fått noe hus uten Hans hjelp.  

Det er nå satt i gang arbeidsleir i huset i Maudland for å få det fortest mulig ferdig for salg.På torsdag kommer nesten hele familien min på dugnad og jeg håper å få gjort en hel masse.Om en liten stund skal minsten hvile og da skal jeg opp å male lister og gulv på gutterommet.Håper virkelig at all innsatsen i huset vårt vil gi positivt utslag når vi skal selge.Jeg er veldig spent på salget av huset vårt.Jeg synes jo huset er helt topp og at en kan flytte inn uten å gjøre noe,men det hjelper lite hva jeg synes når jeg ikke skal bo her lengre.Vi går vertfall en spennende og slitsom tid i møte så jeg kan garanter like lite blogging i tiden framover:-( 

Håper å få tatt bilder av rommene ettervert som rommene blir ferdige slik at dere får sett litt av hvordan det er blitt.

Ha en fin dag!

Klem Cecilie

1 kommentar:

  1. Nå har jeg sett på biler av huset deres på Finn. Sikker på at du tryller frem de lekreste rom i det nye huset. Du virker utrolig driftig og får til det meste. Jeg er kjempeimponert!
    Og litt før-nå bilder på bloggen? - JA TAKK!
    Marit

    SvarSlett